Edinburgh

Goedemorgen!

Zoals je de vorige keer misschien hebt gelezen, had Sophie vorige week twee dagen vrij. De eerste was donderdag, de dag van het Referendum. Ik heb er die dag vrij weinig van meegemaakt, behalve dat ik een aantal keer aangesproken ben met de vraag of ik alsjeblieft Remain wilde stemmen. Ik mocht natuurlijk niet stemmen dus ik heb Sophie lekker meegenomen naar Bromley. Daar hebben we bijna de hele middag in de bibliotheek doorgebracht. Daarna moesten we Eleanor ophalen, omdat ik moest oppassen.

Vrijdag ochtend wilde ik ze allebei klaar maken voor nursery, maar Andrew had besloten om Sophie mee naar het park te nemen. Hier was een uitje van haar pre-school waar ik haar niet mee naar toe kon nemen. Ik had dus spontaan de rest van de dag vrij. Ik heb toen lekker rustig aan gedaan, gesport en mijn spullen gepakt, want het was tijd voor mijn tripje naar Edinburgh !

Zaterdagochtend moest ik met de trein naar Londen, maar die had vertraging. Ik werd toen wel een beetje zenuwachtig want 5 minuten werden er 10 en uiteindelijk was hij een kwartier later. Uiteindelijk heb ik het met een beetje rennen door de metro allemaal gehaald. Na een treinreis van ongeveer 4,5 uur kwam ik aan in Edinburgh.

Ik ben eerst naar mijn hotel/kamer gegaan en toen terug naar het oude centrum. Ik heb van alles gezien en heel veel rondgelopen. S'avonds heb ik in de oudste pub van Schotland gegeten ! Zondag was een dag waar ik heel erg naar uitgekeken had. Ik ging namelijk Arthur's Seat 'beklimmen'. Eerst ontbeten in een restaurantje in de buurt en toen richting de berg. Het is eigenlijk een oude vulkaan en je hebt er een prachtig uitzicht over heel Edinburgh. Ik denk dat ik ongeveer zo'n 2,5 uur daar gewandeld hebt. Toen ik eenmaal beneden was, ben ik naar Edinburgh Castle geweest. Dit viel een beetje tegen, maar je kunt niet altijd alles hebben toch (: S'avonds weer lekker gegeten in de pub.

Gisteren was helaas mijn laatste dag en ik moest vroeg op staan. Ik had om 10.15 een tour door The Real Mary Kings Close. Ik dacht dat het als het ware een ondergrondse stad was, maar dat is niet waar. De gebouwen in die tijd werden zo hoog gebouwd dat aan de onderkant van deze straat (the close) eigenlijk geen daglicht kwam, dus het leek er wel op. Deze tour was best grappig. Daarna heb ik nog een Cathedral bezocht, Calton Hill 'beklommen' (deze is lang niet zo hoog als Arthur's Seat) en rondgelopen in New Town. Toen was het tijd om mijn koffertje op te halen en na een heerlijke pizza ben ik weer op de trein gestapt.

Vandaag moet ik gewoon weer aan het werk, maar het voelt stiekem een beetje anders. Het is namelijk nog maar 4 weken voordat ik naar huis kom. Gelukkig heb ik nog van alles gepland staan dus ik kom mijn tijd wel door.

Wederom applaus voor jezelf als je het tot het eind hebt gered !

Nu maar weer aan het werk, tot snel (:

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active