Teken van leven

Hallo !

Ik val in herhaling ik weet het. Wederom is het weer heel lang geleden dat ik iets geschreven heb. Sorry daarvoor ! Ik heb het best wel druk en daardoor schiet het schrijven er een beetje bij in. Eigenlijk is dat alleen maar een goed teken toch (:

Mijn vorige verhaal heb ik op 10 maart geschreven. Ik heb nu maar gewoon mijn agenda erbij gepakt om te kijken wat ik in de tussentijd allemaal gedaan heb. Ik zal het ook kort mogelijk proberen te houden hoor, beloofd (ik zal een poging doen).

Het weekend van 12 en 13 maart was er eentje waar ik lang op had gewacht. Ik ging namelijk met Romy naar Dublin. In januari kwamen we spontaan op het idee om te gaan. Zo gezegd zo gedaan, bussen, vluchten en kamer geboekt en toe werd het wachten.

Vrijdagnacht hadden we om 3 uur de bus naar het vliegveld. We vlogen namelijk om 6.30 in de ochtend. Het ging allemaal heel goed en we zijn heelhuids aangekomen in Dublin. We hebben toen de bus naar het centrum gepakt en toen naar onze Airbnb kamer gegaan. Het was een aparte ontvangst, maar we zouden er toch alleen maar slapen.

We zijn meteen op weggegaan voor een ontbijtje en toen hebben we besloten wat we gingen doen. De bustour was favoriet, zo konden we heel veel van Dublin gezien. We zijn o.a. naar trinity college en Temple bar geweest. We hebben zoveel gezien dat ik het niet allemaal meer weet, maar gelukkig hebben we de foto's. S'avonds hebben we gezellig gegeten en toen rustig aangedaan op onze kamer.

Zondag hebben we weer een deel van de bustour gedaan omdat we eigenlijk naar een gevangenis wilde. Helaas was het hier zo druk dat we besloten om terug naar het centrum te lopen. Onderweg nog gestopt bij een mooie kerk en als laatste wat lekkers gehaald voor onderweg. Het was toen namelijk weer tijd om terug te vliegen. Eenmaal terug in london zijn we als afsluiter nog gaan eten bij Fridays. Het was echt een geweldig weekend, dankjewel Romy !

De week was helaas wat minder. Sophie kreeg waterpokken en we waren aan huis gekluisterd. Op een paar tripjes naar de speeltuin na moesten we helaas thuis blijven. We hebben het allemaal overleefd door veel spelletjes te spelen en af en toe ook wat Tv.

Zaterdag 19 maart ging ik met Romy naar Canterbury. We hadden daar afgesproken, omdat ik met de trein kwam en zij met de bus. We hebben heel veel leuke dingen gedaan zoals een soort indoor tour met verhalen, oude gevangenis bekeken en de kathedraal bezocht. We hebben smiddags heerlijk taart gegeten bij Tiny Tim's Tearoom, de beste tearoom in Kent in 2015. Al met al een hele leuke dag (:

Die zondag een rustige dag, namelijk sporten, nagels doen en een beetje winkelen. Dat is soms ook heel fijn!

De week erna was weer een normale week, althans grotendeels. Op donderdagavond ging ik namelijk weer eventjes naar huis. Alweer hoor ik je denken, ja alweer. Mijn gastgezin ging familie opzoeken dus ik dacht, dat ga ik ook mooi doen. Ik heb dus Pasen lekker thuis gevierd met traditie getrouw veel eitjes en ander lekker eten. Op dinsdag had ik mijn intakegesprek bij Avans. Ik heb gelukkig een positief advies gekregen en kan zonder problemen starten in Augustus.

Dinsdagavond ben ik weer terug gevlogen naar Engeland, waar ik woensdag weer lekker aan het werk mocht. Ik kreeg echter meteen een verassing bij thuiskomst. Eleanor had nu waterpokken. Het hele circus begon weer van voor af aan. Verder was het ook vakantie voor Sophie dus ik had er twee thuis. Weer af en toe naar de speeltuin en veel thuis spelen.

Gelukkig kon ik er in het weekend weer op uit. Ik ben in in eentje naar Leeds Castle geweest, the loveliest castle in England. Ik heb daar de hele dag rondgewandeld in de tuinen en ook het kasteel van binnen bekeken. Het was heel erg mooi en ik had een hele leuke dag ! Van te voren had ik niet gedacht dat ik zo kon genieten van iets in m'n eentje doen, maar ik vind het heerlijk (:

Op zondag ben ik met Lisa en Demi naar london geweest. We hebben wat rondgelopen en uiteindelijk belandde we op de fiets. We hebben een stukje door het centrum gefietst en door Hyde Park. Het was echt lekker om weer even te fietsen (:

We zijn inmiddels aangekomen bij afgelopen week, nog steeds vakantie voor Sophie. Ik had wat leuke dingen gepland zoals een softplay sessie, met lisa naar de speeltuin en het cafe, play date bij een vriendinnetje thuis en lunchen met Gin. Zo zijn we de week weer heelhuids doorgekomen.

Afgelopen weekend ben ik er wederom weer zelf op uitgegaan. Deze keer naar Blenheim Palace, een heel mooi paleis wat me een beetje deed denken aan Versaille. Het was 3,5 uur enkele reis dus ik was wel even bezig, maar het was de moeite waard. Heerlijk buiten en in de tuinen rond gelopen en toen binnen nog een tour gedaan van de gastenslaakamers, die nog steeds gebruikt worden.

Gisteren hadden we hier thuis een Bbq, om de nieuwe Bbq uit te testen. Eerst gesport en toen smiddags lekker gegeten. Een engelse vriendin van mij kwam ook en s'avonds zijn we nog naar de film geweest. The Huntsman Winters War, hij was best leuk maar het einde was echt vreselijk haha.

Vandaag had Sophie ook nog vakantie en zijn we gaan zwemmen. Gelukkig is het vanaf morgen weer allemaal normaal en heb ik weer wat meer vrije tijd doordeweeks. Komende vrijdag ben ik alweer vrij omdat mijn ouders dan op bezoek komen! Daar heb ik heel veel zin in en ze blijven lekker tot volgende week maandag. We hebben al een boel leuke dingen gepland staan dus dat gaat wel goed komen.

Sorry dat het weer zo'n lang verhaal is en applaus voor jezelf als je het tot het einde volgehouden hebt. Ik zal (weer) proberen om vaker wat te schrijven!

Slaap lekker alvast en tot snel (:

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active