Dag Sinterklaas, Hallo Kerstman

Hallo allemaal !

Het is weer even geleden. Nee ik ben mijn blog niet vergeten, maar ik had het gewoon heel er druk. Dat is alleen maar goed toch? Hopelijk gaat alles daar in Nederland ook goed en heeft iedereen een fijn sinterklaas weekend gehad.

Ik zal weer even ij het begin beginnen. De vorige keer was ik gebleven bij mijn weekend plannen. Die vrijdag ben ik dan ook voor het eerst weer naar Londen geweest om te gaan eten met Marlijne en Mariska. Het was super gezellig en fijn om ze weer te zien. Op zaterdag hadden we hier thuis een soort housewarming voor de buren. Ze zijn hier erg fan van kaartjes schrijven dus we hebben inmiddels stapels met kaarten hier liggen. Welcome in your new home, Thank you, etc.

Een feestje is hier niet compleet zonder veel eten, Maleisisch eten wel te verstaan. Gelukkig was het deze keer minder pittig en deed het me denken aan de afhaalchinees. Lekker rijst, saté, etc. Het was erg gezellig en de buren zijn ook erg aardig. Ze vonden het erg leuk dat ik hier was en ik mag altijd bij ze aankloppen als er iets is.

Op zondag ben ik nog met Marlijne op pad gegaan. We zijn eerst lekker een stukje taart gaan eten voor haar verjaardag en toen door naar het Natural History Museum. Smiddags had Marlijne iets anders gepland dus heb ik ook met iemand afgesproken, Saranne, het was heel gezellig. We hebben lekker geshopt en daarna nog uiteten geweest.

Doordeweeks leken mijn dagen erg op elkaar. Soms had ik geluk en mocht ik nog uitslapen en soms moest ik er om 6 uur s'ochtends uit. Beide kinderen waren elke dag nog thuis dus s'ochtends was het vooral leuke dingen doen of lekker wandelen. Smiddags moest Sophie elke dag naar school. Vaak ging ik dan met Gin lunchen of even winkelen. Mijn kamer bestaat namelijk uit enkel en alleen een bed. Inmiddels heb ik een bijzettafeltje, nachtkastje en lampje (wel zonder lampenkap). Gin heeft nu de overige dingen zoals een kast, haken voor aan de muur en een lampenkap besteld bij de Ikea. Als het goed is komt dat aankomend weekend aan.

Het waren dus erg drukke weken maar dat was ook prettig, omdat ik eigenlijk weinig tijd had om aan thuis te denken. Dus ik kan met trots zeggen dat ik eigenlijk nog geen heimwee heb gehad. Komende week wordt mijn eerste echte werkweek in mijn eentje. Gin gaat weer terug aan het werk en de kinderen zijn de drie dagen en/of ochtend op nursery. Soms heb ik dus s'ochtends lekker vrij. Nu ga ik nog naar de sportschool, afgelopen zaterdag voor het eerst geweest, even winkelen of lekker rondlopen. Vanaf januari ga ik echter weer lekker naar school. Twee ochtenden in de week mezelf voorbereiden op mijn CAE certificate, oftewel Cambridge Advance English. Verder heb ik ook contact met andere au pairs in de buurt en we gaan binnenkort misschien wat afspreken.

Ik voel me hier nog steeds heel erg thuis en met de kinderen gaat het ook erg goed. Eleanor vind het nu voortaan prima als ik haar vasthoudt en hoeft niet meer te huilen.Sophie komt vaak lekker knuffelen en ze roept altijd heel hard Night Night Emmy als ze gaat slapen. Het zijn schatjes, maar soms natuurlijk ook duiveltjes.

Vorige week ben ik op zaterdag naar Lewisham geweest om Sifra te ontmoeten. Eerst een beetje geshopt en daarna zijn we naar haar huis gegaan, zodat ze zich kon omkleden. Ik ging namelijk bij haar paardrijles kijken. Het was gezellig en ik vond het leuk om weer eens een les te zien. Het begon bij mij ook weer te kriebelen, dus wie weet.

Op zondag had ik afgesproken met Marlijne en iedereen die bij haar op bezoek was. We hebben die dag de Big Ben, Londen eye, Saint Paul's Cathedral, Tower of Londen en Harrods bezocht. Een drukke maar hele leuke dag die we afsloten door lekker te gaan eten bij een pub.

Dit weekend was natuurlijk extra speciaal want het was 5 december ! Ik heb hier thuis het verhaal verteld, een Sinterklaas aftelkalender gemaakt, liedjes laten horen en de schoen laten zetten. Sophie vond het erg leuk, maar soms ook een beetje verwarrend want hoezo komt Santa ineens zo vroeg. Na wat geoefend te hebben, wist ze precies wie Saint Nicolas is en wat hij doet.

Op vrijdagavond heb ik een dobbelspel gedaan met vijf hele leuke andere au pairs. We hebben de hele avond in de Hems, een Nederlandse pub, gezeten en gezellig gegeten en gespeeld. Uiteindelijk was ik om 1 uur thuis.

Zaterdag was het dan zover. Iedereen hier was benieuwd of Saint Nicolas zou komen. Sophie en ik hadden een mooie brief voor hem geschreven. Eerst hebben we lekker met z'n allen gegeten en toen was het tijd voor de cadeautjes. Helaas hebben we Saint Nicolas net gemist, maar iedereen was erg blij met z'n cadeaus. Ik werd ook verrast met een leuk cadeautje.

Vandaag ben ik afgereisd naar guildford om daar nog een keer sinterklaas te vieren met surprises. Na een reis van zo'n 3,5 uur was ik er dan eindelijk. We hebben met z'n vieren (Emma, Renske, Marlon en ik) in een café de surprises open gemaakt en het was gezellig. Daarna nog uiteten geweest bij Jamie's Italian, wat ook erg lekker was. Daarna ben ik weer op weg gegaan naar huis, wat gelukkig nu een stuk minder lang was.

Ik kan nu echt geen kruidnoten, pepernoten, chocoladeletters of gevulde speculaas meer zien. Gelukkig duurt het nu weer een jaartje voordat dat weer Sinterklaas is. Dus bedankt Sinterklaas en tot volgend jaar ! Nu is het weer tijd voor de Kerstman. Overal zijn er kerstlichtjes en kerstversieringen. Onze kerstboom word binnenkort opgetuigd en ik moet maar eens gaan kijken voor kerstcadeautjes.

Het is eigenlijk alweer veel te laat, want morgen begint het echte werk weer om 6 uur s'ochtends. Nadat ik de kinderen naar Nursery heb gebracht is het tijd voor mijn eerst fitness class, dus ben benieuwd. Voor de volgende blog beloof ik dat hij korter zal zijn!

Tot de volgende keer maar weer !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active