Poging nummer 2

Hallo allemaal,

Veel mensen weten het waarschijnlijk al, maar misschien heb ik ook onbekende lezers, ik ben namelijk weer in Engeland. Ik zal voor het gemak even bij het begin beginnen.

In mijn vorige blog kon je lezen dat ik weer in het koude kikkerlandje was. De match was er toch niet helemaal met het gezin en daarom had ik besloten een nieuw gezin te zoeken. Helaas was dat niet gelukt in Engeland dus ging ik het vanuit Nederland proberen. Ik hield intensief contact met mijn engelse organisatie en ik heb dan ook veel matches toegestuurd gekregen. Helaas zat de match er niet tussen. Op een gegeven moment zei de Nederlandse organisatie dat de zoektocht te lang duurde, dus ze stopte per direct met zoeken. Vanuit de engelse organisatie was er nog wel wat onduidelijkheid, maar al gauw volgde ze toch. Op dat moment had ik de keuze om op te geven of het zelf te proberen. Ik koos voor de laatste optie en met succes.

Op dit moment ben ik al sinds afgelopen zaterdag in Engeland. Het afscheid op eindhoven airport ging eigenlijk best goed. Een stuk minder tranen deze keer. Mariska, Femke, Suus, Evi, Heidi en Annick bedankt dat jullie er voor me waren ! De vlucht ging weer prima, maar toen ik aankwam sloeg de paniek toe. Mijn handbagage koffer, met daarin mijn engelse simkaart, ging niet open en toen ik in de aankomsthal kwam was er niemand. Ik denk dat ik me op geen enkel ander moment zo in paniek gevoeld heb. Gelukkig kwam mij gastvader vrij snel en hij verschuldigde voor dat hij wat later was. Het verkeer zat niet mee. We zijn daarna naar huis gereden en daar werd ik verwelkomd door opa en oma. Mijn gastmoeder was nog even weg met mijn gastkinderen.

Ik zal mijn gezin eens voorstellen. Moeder Gin is architect, maar nu nog even thuis met zwangerschapsverlof. Vader Andrew is advocaat en dan komen de twee dames. Sophie is 3,5 jaar oud en Eleanor is nu 10,5 maand. Het gezin komt uit Maleisië, maar woont al 20 jaar in Engeland. Op dit moment zijn de ouders van mijn gastmoeder er nog om ze te helpen met de kinderen en de verhuizing. We wonen nu dus gezellig met zijn 7'en in een huis maar opa en oma gaan komende zondag naar huis. Het huis ligt in de plaats Orpington, ongeveer 20 minuten van het centrum van Londen af. Lekker dichtbij en toch het kleine-stad-gevoel zoals in Best.

Inmiddels heb ik er al een surprise party opzitten met alle vrienden van het gezin. Het was heel gezellig en s'avonds hebben we met z'n allen Chinees gegeten. Op maandag was het zover, ik mocht aan het 'werk'. Ik mag deze week nog een beetje uitslapen omdat Sophie en Eleanor nog niet naar nursery gaan in de ochtend. S'ochtends vermaak ik Sophie en Eleanor en ik zorg ervoor dat Sophie haar uniform aan heeft en klaar is om naar school te gaan. Eerst bracht ik haar samen met mijn gastmoeder wet, maar vandaag heb Ik het zelf gedaan. Het ging heel goed. We moeten eerst heuvels op een af, meestal met de scooter oftewel de step, dan nemen we de bus en dan weer een stukje lopen. Smiddags doen we weer hetzelfde, maar meestal is ze zo moe dat het erop neerkomt dat ze of in slaap valt in de bus of al in de buggy als die mee is. Smiddags doen we nog wat spelletjes of we gaan naar de winkel. S'avonds help ik mee eten koken en de kinderen klaar maken voor bed.

Ik word overal in betrokken en als er Iets is wat ik mis of graag wil hebben, word er gekeken of dat kan. Zo had ik erge moeite met het Maleisische eten van oma dus eten we alweer twee dagen een mix van hollands en Maleisisch. Ik begin ook steeds meer te wennen aan het huis, hoe het eraan toegaat hier en de kinderen. Gelukkig wennen zij ook steeds meer aan mij, met de nodige knuffels. Het gezin bevalt dus erg goed en ik voel me erg op mijn plek.

Dit weekend is Mariska hier en is het Marlijne haar verjaardag. Daarnaast is er nog een housewarming met alle mensen uit de straat. Ik kom de rest van de week en het weekend wel weer door. Ik hoop dat het niet een al te lang verhaal is en anders ben je vast al afgemaakt, zonder bij deze zin te komen.

Ik ga mijn best doen om mijn blog weer een beetje bij te houden dus tot snel!

P.s post is altijd welkom (: Voel jij je aangesproken dan kun je altijd mijn adres vragen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active