Alweer twee weken hier en een onverwachte wending

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal geplaatst heb. Ik wist van te voren dat dit zou gebeuren, aangezien ik mezelf erg goed ken, maar ik doe mijn best. Daarnaast is er ook echt veel gebeurd in de afgelopen tijd. De titel laat misschien al wat los, maar ik zal bij het begin beginnen.

Mijn eerste week verliep niet helemaal soepel en dat kwam vooral omdat de 'oude' au pair er nog was. Ze kon geen Engels en daarom verliepen de gesprekken vooral in het Frans. Dat was erg lastig voor mij en dat heb ik dan ook meteen gezegd. Hierna deed iedereen meer zijn best om in het Engels te praten. De kinderen gingen gedurende die week gewoon naar school, dus trok ik er zelf een beetje op uit. Inmiddels kan ik al goed in mijn Engelse auto rijden en kom ik over het algemeen terecht waar ik naar toe wil. Afgezien van een paar navigatie-foutjes haha. Alles gaat hier op postcode en dat wist ik niet, dus de eerste paar keren kwam ik op een hele andere plek terecht dan de bedoeling was. Die vrijdag is de 'oude' au pair ook weer vertrokken naar huis en kon mijn tijd echt beginnen.

Die zaterdag ben ik met een aantal Nederlanders(Marlou, Renske en Emma, onthoudt de namen maar diegaan nog vaker voorkomen haha)naar Londen geweest. Dat was echt heel erg leuk en het is heel fijn om gewoon lekker Nederlands te kunnen praten. Ik had nooit gedacht dat ik dat zo zou missen. We zijn die dag naar het Natural History Museum geweest, Leicester square, de M&M winkel en Oxford street. We hebben s'middags lekker gelunched in een echte pub. Al met al was het een hele geslaagde dag en ik heb het heel gezellig gehad.

Op zondag ben ik met het gezin mee geweest, omdat me dat een goede manier leek om ze beter te leren kennen. We zijn s'middags in de auto gestapt om na 1,5 uur rijden in Milford on Sea aan te komen. Van te voren hadden we bij de supermarkt onze lunch gehaald en toen hebben we heerlijk aan de zee gelunched en er wat gewandeld. Na een lekker ijsje gingen we weer op weg naar huis. Onderweg naar huis reden we door het New Forest Park. Hier 'wonen' allerlei wilde paarden in een honderden hectare park. Ze lopen gewoon vrij los over alle wegen die daar doorheen gaan. Aan het einde van het jaar worden er ook een aantal paarden gevangen en deze worden dan verkocht. Het gezin had het erover om nog een keer terug te gaan om daar paard te gaan rijden.

Zoals je wel kunt lezen is mijn weekend lekker vol geweest. Dat is dan ook geen probleem, maar doordeweeks is het een ander verhaal. Ik heb erg veel vrije tijd en dat is soms lastig in te delen. De tijd is te kort om echt weg te gaan en te lang om niets te doen en ik ben niet de persoon om elke dag koffie te gaan drinken. Ik kan dus eigenlijk wel zeggen dat ik me soms een beetje verveel, maar daar wordt aan gewerkt. Ik heb al wat mensen ontmoet en daar spreek ik dan ook wel mee af. Verder heb ik de hond die ik iedere dag moet uitlaten, maar dat is geen straf hier in de mooie natuur. Het is dus ook niet zo spannend om te vertellen wat ik doordeweeks heb gedaan, dus dat slaan we mooi even over.

Afgelopen weekend heb ik een heel leuk weekend gehad. Op zaterdag ben ik met een Duitse au pair naar Winsley gardens en Painshill Park geweest. De eerste was een hele mooi tuin, met daarin allemaal verschillende tuinen en kassen. Painshill Park is een heel groot park vlak naast een nabijgelegen dorpje, Cobham. In dit park loopt een historische wandelroute en die hebben we dan ook gelopen. Je kwam langs allerlei verschillende torentjes enzovoort en hele mooie uitzichtpunten. Naderhand hebben we samen nog iets gedronken in een café.

Op zondag ben ik weer naar Londen geweest, samen met Marlou. We wilden allebei graag naar het Science Museum, maar dat ging niet zonder eerst een bezoekje te brengen aan onze geliefde Hema op Victoria Station. Daar hebben we pepernoten ingeslagen voor de dag. Aan het einde zijn we ook nog teruggegaan om ontbijtkoek en beschuitjes in te slaan dus we hadden weer een voorraad aan Nederlandse spullen. Na de Hema zijn we opzoek gegaan naar een bepaalde winkel voor Marlou, maar dat duurde iets langer dan gedacht. Laten we zeggen dat Google Maps niet altijd goed werkt. Gelukkig hebben we het toch gevonden en konden we daarna naar het museum. Daar hebben we alleen een deel van de begane grond kunnen doen, omdat het zo groot was. We gaan zeker nog een keer terug ! Toen het lunchtijd was zijn we lekker in Hyde park gaan zitten om te eten. Daarna hebben daar nog lekker rondgelopen en zijn op weg terug naar huis gegaan. Bij Waterloo station zijn we uitgestapt om nog iets te eten en toen was het alweer tijd om terug naar huis te gaan. Weer een heerlijke dag in deze mooie stad.

Oké en dan is het nu tijd voor het spannende nieuws. Het is al heel wat als je de hele blog gelezen hebt en dat je hier terecht bent gekomen. Voor mij is het best moeilijk om toe te moeten geven dat het gezin hier voor mij niet helemaal werkt. Het zijn hele aardige mensen, maar dit is het gewoon niet voor mij. Ik wil er ook niet te diep op in gaan, als je vragen erover hebt stel ze gewoon. Ik heb er geen problemen mee om het uit te leggen (:

Waar het dus op neer komt is dat ik ga wisselen van gezin. Ik heb afgelopen donderdag deze beslissing gemaakt en daarmee is de zoektocht vrijdag al meteen weer in gang gezet. Op dit moment heb ik nog niets gehoord van gezinnen, maar ze zijn er mee bezig. MIjn leven staat nu een beetje stil, omdat ik niet aan een Engelse cursus kan beginnen en ook niet bij de sportschool kan gaan etc. Ik weet ook totaal niet waar ik terecht ga komen. Dat is soms wel moeilijk, maar ik ben nog zeker niet klaar om naar huis te gaan. Ik wil een nieuwe start maken en het gewoon nog een keer proberen. Volgende week vrijdag komt mijn moeder ook nog naar Engeland, iets waar ik onwijs veel zin in heb. We gaan lekker samen Londen bekijken en weer wat tijd doorbrengen. Het is niet geheel toevallig dat ze komt, want dat weekend is ook mijn 20ste verjaardag! Het komende weekend zit ook al weer vol met een bezoekje aan Oxford, met mijn geliefde Nederlanders haha en ik ga naar Kingston met Emma (:

Dus in het weekend zal ik me zeker niet vervelen. Ik hoop jullie snel wat meer te kunnen vertellen, maar voor nu is het even zoals het is. Dus tot snel !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active