De tijd vliegt

Hallo allemaal,

Zoals de meeste van jullie al weten vertrek ik op 30 augustus naar Engeland om daar voor bijna een jaar als Au Pair te gaan werken. Ergens in het begin van dit jaar moest ik gaan nadenken over wat ik wilde gaan doen na mijn opleiding. Werk is er bijna niet, ik wist niet welke opleiding ik zou willen volgen en daarom ging ik wat rond kijken op internet. Uiteindelijk kwam ik uit bij Travel Active. Ze boden verschillende programma's aan zoals een High School jaar, taalreizen, vrijwilligerswerk en ook het Au Pair programma. Voor het ene programma was ik te oud, het andere programma vond ik te kort en sommige waren erg duur. Het leek mij ook erg leuk om iets met kinderen te doen en om te ontdekken of ik hier later ook iets mee wil doen. Het Au Pair programma leek dus het ideale programma voor mij. Na de infomiddag heb ik mij aangemeld en al het papierwerk ingevuld. Dat ging van referenties, een fotoalbum, medische gegevens tot mijn interesses en nog veel meer. Toen ik eenmaal alles ingevuld had, kon het opgestuurd worden. Na een week of twee had ik ooit het skype interview en toen kreeg ik te horen dat ik geaccepteerd was. De zoektocht kon beginnen.

Na een aantal weken vol met mailtjes, een heleboel matches en een paar skype gesprekken met gezinnen, had ik dan toch mijn gastgezin gevonden. Het is een Frans gezin wat sinds twee jaar in Engeland woont. Ze hebben twee hele leuke en vooral sportieve jongens. Dat zal voor mij even aanpassen worden haha. De jongens zijn 5 en 9. Ze wonen in prachtig huis, vlakbij een meer, in een klein dorpje genaamd Send. Gelukkig is Send maar zo'n 10 minuten van Woking, een grotere stad en maar een half uurtje van het centrum van Londen.

Op dit moment ben ik al wat dingen aan het voorbereiden zoals de cadeautjes die ik voor het gezin mee wil nemen, spullen die ik alvast moet kopen en zaken zoals de verzekering. Ik vertrek al over 21 dagen dus stiekem ben ik al afscheid aan het nemen van dingen waarvan ik niet zeker weet of ik ze nog een keer meemaak in de komende tijd. Gelukkig zijn de komende weken gevuld met etentjes, een dagje naar de eftling en mijn afscheidsfeestje. Verder ga ik de komende drie weken ook nog werken dus ik zal het druk genoeg krijgen.

Ik zal proberen om met enige regelmaat iets voor deze blog te schrijven zodat jullie, degene die geïnteresseerd zijn, mijn belevenissen in mijn 'nieuwe' leven een beetje kunnen volgen. Wanneer je een berichtje wil krijgen als ik iets geplaatst heb, kun je je emailadres opgeven.

Tot snel !

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active