Aankomst en eerste dagen.

Hallo allemaal !

Inmiddels ben ik alweer drie dagen in het, voornamelijk, regenachtige engeland. Afgelopen zondag was het zover, ik zou naar Engeland vliegen. We moesten om half 6 opstaan om op tijd op het vliegveld te zijn. Ik ben zelf met de auto gegaan, maar een aantal vrienden, echte diehards, waren speciaal voor mij op de fiets naar het vliegveld gekomen. Ze zijn echt geweldig ! Ik heb toen meteen mijn koffers weggebracht en daarna was het eigenlijk ook meteen tijd voor de douane, omdat er een flinke rij stond. Het afscheid was in één woord verschrikkelijk. Ik had er best wat moeite mee om iedereen achter te laten.

Bij de douane zat ook niet alles mee. Mijn zakje voor vloeistoffen was te groot dus alles moest in een ander tasje. Daarnaast had ik een laptop en andere apparaten in mijn koffertje zitten. Al die apparaten moesten eruit, dus ik was wel even bezig. Eenmaal door de douane was het tijd voor de paspoortcontrole. Het ging allemaal erg snel dus dat was fijn. Nadat ik daar door heen was zag ik iedereen, na wat hints dat ik naar boven moest kijken, staan op het panorama terras. De hele tijd dat ik in de rij stond hebben ze op me gewacht en naar me gezwaaid. Een echt afscheidscomité dus.

Toen ik eenmaal in het vliegtuig zat, ging het allemaal lekker snel. Ik zat gelukkig aan het gangpad en er zat een hele lieve vrouw naast me in het vliegtuig. We hebben de hele vlucht, wat niet zo lang was haha, gekletst over wat ik ging doen en wat zij en haar vriendin in Londen gingen doen. Toen het vliegtuig geland was, heb ik afscheid genomen van haar en ben ik mijn koffers gaan halen. Ze kwamen bijna als eerste van de band dus dat was erg fijn. Ik zag mijn gastvader ook meteen staan dus toen zijn we op weg gegaan naar mijn nieuwe huis.

Eenmaal aangekomen was de oudste thuis samen met hun 'huidige' au pair, een meisje uit Frankrijk. Het is niet helemaal duidelijk wie nu wat moet doen, maar ze vertrekt komende vrijdag naar huis dus dan ben ik nog de enigste hier. Ik kon meteen mijn kamer inrichten en daarna heb ik ontbeten. Iedereen deed een beetje zijn eigen ding dus ik kon rustig aan alles in me opnemen. Ik ben die middag samen met mijn gastmoeder nog boodschappen gaan doen. Ik mocht alles kiezen wat ik wilde, zodat ik me thuis zou voelen. S'avonds heb ik mijn cadeautjes gegeven en daar waren ze erg mee. De klompsleutelhangers hangen al aan de schooltassen en de sleutels. De dropjes zijn ookal getest, maar de stroopwafels en hagelslag nog niet.

De tweede dag hebben we vooral wat spelletjes gedaan en smiddags zijn we gaan wandelen met iedereen, behalve de gastmoeder, zij is op zakenreis tot donderdag. Daarna hebben we heerlijk warme chocolademelk gedronken en ik had een heerlijk stukje carrot cake. S'avonds hebben we samen een film gekeken.

De kinderen zijn vandaag weer naar school dus ik even de tijd voor mezelf. Ik ben samen met de andere au pair de hond uit gaan laten, zodat ik weet hoe ik moet lopen. Het is een prachtige route langs het water. Verder hebben we samen kaneelrolletjes gemaakt, tenminste een poging gedaan, omdat de kinderen daar erg van houden. Ik ben zelf met de auto naar de winkel gereden zo het autorijden gaat me goed af. Het is even wennen, maar niet heel moeilijk. Vanavond eten we weer met z'n allen en daarna waarschijnlijk weer een film kijken.

Voor de rest van de week is het nog even onduidelijk, maar dat kan ik dan weer vertellen in het volgende verhaal. Ik wens iedereen nog een fijne week en tot de volgende keer !

Groetjes

Reacties

Reacties

Klaartje

Hee Emmy,

Klinkt goed zeg, en wat knap dat je al bent gaan rijden, toch even spannend lijkt ons. We spreken je snel weer!

X van ons vieren.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active